söndag 12 april 2015

Skulle ha grillat igår...


... när det var så fint väder.... men när jag tog av locket från vår grill så såg det ut såhär!
MÖGEL överallt!
Har aldrig varit med om detta tidigare. Grillen har stått övervintrad på samma sätt som under de senaste åren så ingen förändring där. Under en presenning tillsammans med andra möbler o saker.


Även locket var vackert marmorerat med mögel...


Till och med den kvarvarande kolen hade mögel på sig!

Nu tror jag ju inte att det hade vart så fräscht att bara köra på och grilla i alla fall. Hoppas på att elden skulle ta bort det mesta möglet.
Kanske är mögel hälsofarligt att grilla? Vad vet jag. Allt mögel är inte nyttigt i alla fall.

Så det fick bli rengöring i stället. Jag slängde all kol. Så tog jag högtryckstvätten och kör på hela grillen. Funderade på om jag skulle skura med såpa också men gjorde inte det i slutändan.


Grillen blev jätteren och fräsch igen. Det visade sig vara ett suveränt sätt att få ren gallret på så det lär inte bli sista gången jag högtryckstvättar det!


Så idag när det spruckit upp på eftermiddagen så invigningsgrillade jag. Hade inte mycket att grilla men för min del räcker det med lite kött och så kan man komplettera med grillade grönsaker.

Mums! Grillsäsongen har startat! :-)

#Blogg100 - 39(100)
#grill
#weber
#kött
#högtryckstvätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar