torsdag 23 april 2015

Ny stengång läggs (del II alltså)

 

Men hallå! Detta påbörjade inlägg har jag glömt att publicera! Det skulle komma före inläggen om både krukrosorna och ljugarbänken! Hahaha, klantigt - men då publicerar jag den nu då i stället!

-----------------------------------------
Har nu påbörjat grävandet.

Hade en tanke om att blanda de gamla stenplattorna med de nya (då de ser lite annorlunda ut) typ varannan i två av raderna, men...

De gamla plattorna är av två olika höjder på de olika stengångarna av någon anledning. Just på detta ställe är de av den lägre varianten. De ny plattorna är av den högre varianten.
Så.... om jag skulle plocka bort lite gamla plattor och lägga dit lite nya plattor i stället, så skulle jag behöva gräva ur någon centimeter...
Och om jag skulle varva de nya och de gamla plattorna på den nya tredje raden så skulle det krävas olika djup för varannan platta...


Men jösses, jag orkar inte hur mycket småpill som helst!
Så jag beslöt mig för att köra de nya plattorna i rad tre och i svängen ut mot miljöstationen - och så kommer den delen att skilja sig mot de två innersta raderna. Fult? Ja, kanske det. Kanske är det värt att anstränga sig att gräva olika djupt varannan platta. Kanske var det värt att betala nästan tre gånger så mycket för den gamla (nästan utgående) plattan). Kanske fanns det ytterligare någon lösning på att kunna kombinera plattorna på ett snyggt sätt.

Kommer jag att ångra mig direkt och tycka att det blev fult och att det var värt att hitta en bättre lösning? Jag vet inte. Allt jag vet är att jag har ingen lust att lägga ner hur mycket tid som helst på denna nya gång - och den kommer att ta åtskilliga timmar i anspråk som det är.

#Blogg100 - 50(100)
#stengång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar