måndag 20 april 2015

Smultronrabatterna växer igen


Jag tyckte att smultronrabatterna var lite tråkiga innan smultronen började komma.

Så jag slängde ner lite frön och lökar av olika små blommor.

Det var riktigt fint tyckte jag när vårblommorna kom upp och gjorde rabatterna färgglada och fina långt före smultronen började komma.

Men som med en del annat här i trädgården så blir det inte så bra med tiden!

Med tiden så har dessa blommor tagit över delar av rabatterna och inbillar jag mig, kvävt eller förträngt smultronplantorna.


Så i år bestämde jag mig för att gräva upp alla knölar och förflytta dom till ett annat ställe i trädgården där de bättre kan få härja fritt.

Efter röjningen ser rabatterna (på båda sidor av en stengång) lite sorgliga ut.
Några tomma ytor som jag planerar att komplettera med nyinköpta plantor.

Sedan hoppas jag att gödsling, sol och vatten ska göra underverk och locka plantorna att återerövra jorden!

Ibland blir det man tänkt inte så bra - och då får man tänka om!

#Blogg100 - 47(100)
#smultron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar