torsdag 30 april 2015

Tvätta fönster

före
Ibland måste man göra lite annat än att gräva i trädgården...
Fast egentligen handlade det om att jag måste köpa tre stenar till för att få färdigt den sista rabatten. Jag köpte stenarna i höstas och försökte bedöma hur många stenar jag skulle behöva för de tre rabatter jag planerade att göra om.
Och så har jag på något sätt räknat fel på tre stycken...
Bara att hoppas att Plantagen har samma sten fortfarande...

Så vad gör man när man är full med energi och vädret är drägligt för att vara ute (soligt men blåsigt)?

Tja, när man knappt ser ut genom fönstren så kanske det är en bra ide att tvätta lite fönster!

efter
Sagt och gjort - fönstertvätt blev det! De hinner bli bra grisiga på knappa ett år.
Jag brukar tvätta de flesta fönster tidigt på våren.
Sedan kommer pollensäsongen - och med alla tallar i området så blir allt utomhus gult, gult, gult...
Så då blir det oftast en ny omgång fönstertvätt.

#Blogg100 - 57(100)
#fönstertvätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar