fredag 8 maj 2015

Halva gräsmattan klar - halva kvar...


Kvällsbild - därav den något dåliga kvaliteten...

Idag blev det inte mycket gjort i trädgården.
Det har varit mycket tungt göra så jag har lite träningsvärk och ont i ryggen...
Får ta det lite lugnt med att bära tungt ett tag samt all övrig tung verksamhet.

Nåväl, idag har jag "bara" lagt ut gräsmattegödsel plus gräsfrön på den högra sidan av min nya tänkta trampstig.
Givetvis vattnade jag efteråt.
Med lite nödvändig instängsling så är det nu bara att vänta på att den frodiga gräsmattan växer upp...

Kvar att göra i detta projekt är:

  • åka och handla mer toppdress
  • sprida och jämna ut denna toppdress på den vänstra sidan
  • gräva ner trampstenarna
  • lägga ut gräsmattegödsel
  • lägga ut gräsfrön
  • vattna
Orkar jag göra allt detta imorgon är frågan...

Mycket hänger nog på vilket väder det blir.

Jag börjar tröttna på detta tunga projekt så jag vill få det överstökat också.


Blogg100 - 65(100)
#gräsmatta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar