lördag 21 mars 2015

Vårdagjämning


M e e e n.... vad hände med våren?
Jag trodde vi alla var överens om att det var vår!
Och i min värld betyder det sol, värme, blå himmel, trädgårdsarbete, tussilago, blåsippor, osv, osv.

Det betyder I N T E snö i alla fall!

Jag lägger härmed in en stark protest!

Att det regnade under dagen var väl okej. Jag hade gödslat gräsmattorna på framsidan och lagt på gräsfrö (optimist som jag är...). Då är det viktigt att hålla gräsmattan fuktig så att fröna kan gro. Och det är viktigt så att gödslet kan sköljas ner i marken och inte ligga kvar ovanpå och bränna gräset i solen.

Sedan började regnet övergå i mer snöblandat regn. Hmmm.....
Promenaden med hunden blev blöt kan jag ju säga.

Allteftersom eftermiddagen blev till kväll. blev det vitare och vitare på marken och det var bara att inse - det SNÖADE!

SUCK! Bara att plocka fram snöskyffeln igen alltså.

#Blogg100 - 17(100)
#vårdagjämning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar