söndag 5 augusti 2012

Jag vill vinna en tävling!


Jaha, så hur ska man motivera att man vill vinna en tävling? Och det är inte vilken tävling som helst... Jag har en Canon kamera som jag stortrivs med. Jag har haft Canon systemkamera i massor av år - är väl inne på min fjärde tror jag. Detta är dock min första digitala. Jag älskar att fota och med digitalt kan man fota massor - det är bara att deleta....

Så, efter att i massor av år velat fördjupa mina kamerakunskaper hittade jag en kurs på Canon som skulle hållas av Emelie Ohlsson. En ung tjej som visade sig var helt suveränt duktig! Och gullig! Och pedagogisk! Jag har skrivit om denna kurs på bloggen tidigare (http://radhus-liv.blogspot.se/2011/09/canons-fotoskola-fortsattningskurs-med.html). Kursen gav jättemycket så jag anmälde mig till fortsättningskursen också....
Så, jag har utvecklats och börjat "leka" ännu mer med kameran och inställningarna.

Nu håller jag på att fota och dokumentera för några böcker som jag skriver (information om detta kommer jag givetvis att blogga om här... när det blir dags!) MEN, jag blir inte alltid nöjd med mina bilder! Det är svårt med motljus och situationer med mörka och ljusa partier.... Jag får smälla av massor av bilder för att få några få bra.... jag vill lära mig MER om hur man kompenserar ljus och situationer med olika ljus i bilden.... jag fotar nämligen naturliga situationer (djur och natur) där jag inte kan gå in och påverka personer, djur, ljus eller annat.

Nu är jag arbetslös och har inte råd att lägga pengar på dyra kurser - hur bra dom än är. Jag söker jobb men får inget..... Jag vill bli bättre på att fota främst för mina kommande böcker.... men tänk om man kunde sälja sina bilder också.....

SÅ, jag vill VINNA denna kurs! Så LOVAR jag dig Emelie att jag personligen ska tacka dig i böckerna och hänvisa till din hemsida och/eller blogg! (Ha, det erbjudandet kan du väl bara inte nonchalera...!)

Här är tävlingen:
http://emelie.shootmagazine.se/2012/08/03/storsta-tavlingen-nagonsin-vinn-en-distanskurs/

Och här är Emelies hemsida:
emelieohlsson.se/webbkurser

Men ingen annan får ju givetvis vinna den nu...

HÅLL TUMMARNA FÖR MIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar