onsdag 19 oktober 2011

Breaking Dawn part I


Alla vi Twihards vet ju att premiären på den första delen av Stephenie Meyers fjärde bok Breaking Dawn äger rum fredagen den 18 november!

Men innan dess kommer man att upprepa förra årets Twilight Fan Event på Hovet i Stockholm!
Förra året gästade karaktärerna Bella och Jacob Sverige.

I år, närmare bestämt den 28 oktober, besöker karaktärerna Edward (Robert Pattinson) och Alice Stockholm, för att möta sina fans. Stjärnorna kommer att medverka i en frågestund och på programmet står dessutom livemusik och en första exklusiv visning av klipp från filmen!

Biljetterna är gratis och delas ut på valda SF biografer fredagen den 21 oktober. Max två biljetter per person! Åldersgränsen är 13 år (men på TwiDay är den satt till 15 år).

Parantes - TwiDay är en maratonvisning av de tre tidigare Twilightfilmerna och den allra första visningen av Breaking Dawn.

Men gissa vad jag såg redan i eftermiddag utanför biograf Sergel i Stockholm? En liten kö som redan hade börjat bildas - och det är bara onsdag idag!


Där var väskor och madrasser och presenningar och stolar och filtar - och ungdomar! Allt förberett för några dagars (och kalla nätters!) köande.

Sergelbiografen var förberedd och hade satt upp lappar på ena sidans rutor.


De första (225 tror jag det var) får VIP-biljetter. Så det gällde att vara här tidigt om man ville försäkra sig om det.

(Sorry tjejer - så går det när man lånar någon annans mobilkamera!)
De första personerna i kön hade anlänt igår (tisdag!) morgon. Men de var på rast (förståligt...) - så i stället pratade jag med Mika (14 år), Linda (17 år) och Josefin (17 år). De skulle köa tillsammans.

Hmmm, 14 år tänkte jag - sjuk eller skolk från skolan? Men det visade sig att Mika hade fått ledigt från skolan för att köa! Det var ju ett once-in-a-lifetime-event för henne och jag måste säga - all heder åt den skolan (och nu får jag säkert en massa föräldrar på mig!).

Själv funderar jag på om jag ska släntra dit på fredag och se om det finns några restplatser kvar - även en TwiMom kan ju faktiskt tycka att det är kul att gå på Faneventet!

Så lycka till tjejer, hoppas det inte blir minusgrader och att ni får era efterlängtade biljetter och kanske ses vi den 28 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar